Три доби в плацкарті від Новосибірська до Хабаровська. Кращі виїзди журналістів Sports.ru

1. Дарія Конурбаева - до Хабаровська і Перм
  2. Євген Марков - в Лондон
  3. Федір Маслов - в Москву
  4. Владислав Воронін - в Ростов-на-Дону
  5. Віталій Суворов - в Стамбул

Спільно з «Тінькофф Банком» розповідаємо, як треба їздити на футбол.

До чемпіонату світу залишилося менше двох місяців, тому всіх цікавить тільки одне: як дістати квитки на матчі? У нас є відмінний рада. Оформіть картку Visa FIFA World Cup ™ Edition і візьміть участь у розіграші 500 квитків - досить вибрати збірну, яку ви хочете побачити вживу, розповісти про це в соцмережах і чекати результатів! Деталі - за засланні .

А щоб надихнутися перед літніми подорожами, почитайте про найяскравіших футбольних поїздках кількох авторів Sports.ru.

Дарія Конурбаева - до Хабаровська і Перм

2009-й був самим божевільним сезоном моєї фанатському житті: я вперше купила абонемент в Черкізово, написала перші репортажі з матчів, до середини ночі рубілась в коментарях на фанатському форумі, а головне - ганялася за улюбленим «Локомотивом» по всій Росії.

Літо здавалося прекрасним: сесія за перший курс закрилася без перездач, Рашида Рахімова в «Локомотиві» змінив спочатку Володя Мамінов, потім Юрій Палич Сьомін, а в 1/16 Кубка Росії випав Хабаровський СКА. «Двійник» Хабаровськ - Перм звалився на клуб за все за пару тижнів до матчу і напряг всіх фанатів, що катаються по країні. А я, 17-річна дівчинка, яка живе за девізом «Слабоумство і відвага», була в захваті.

Грошей на прямий рейс у мене не було, зате вільного часу - хоч греблю гати. До Хабаровська я вирушила в гордій самоті і на перекладних. Коротко про маршрут: нічний рейс з Москви в Тюмень - день на огляд міста - нічний поїзд до Новосибірська - півдня на висоті (нелегально забралася з приятелем-журналістом на дах висотки з відмінним видом на місто) - і повільне залізничне подорож з центру Сибіру на Далекий Схід.

Три доби в плацкарті по маршруту Новосибірськ - Хабаровськ - це відмінний спосіб виспатися (раджу). За вікном змінювався ландшафт, плуталися часові пояси, а відчуття голоду приходило раптово і найчастіше вночі. У темряві хропе вагона я сповзала з верхньої полиці і йшла в тамбур є «Ролтон». Найбільше в ці моменти хвилювався провідник: він кожен раз дбайливо уточнював, чи не ображають мене сусіди. Але немає, три моряка з Владивостока розповідали байки, пригощали мене печивом, а на прощання пообіцяли кинути від мого імені монетку в бухту Золотий Ріг.

Після трьох діб в поїзді найскладніше звикнути до того, що земля під ногами більше не гойдається. Фанати, які добралися літаком і скаржилися на 9 годин на одному кріслі, крутили пальцем біля скроні, коли чули мою історію. З пари десятків людей, які дісталися до Хабаровська, я була єдиною, хто не бив «золото» (тобто відвідав всі матчі сезону), а вибрався на край Росії просто заради веселощів.

Кубковий матч «Локомотив» в результаті бездарно злив другим складом, і після фінального свистка я плакала від образи на трибуні стадіону імені Леніна: з зірваним голосом, промерзла, промокла і з ногами в целофанових пакетах поверх шкарпеток (як ніби це врятувало б від місцевих тропічних дощів).

Через 10 днів «Локомотив» грав матч чемпіонату в гостях у «Амкара», і до Пермі з Хабаровська добиралися (вже в компанії, а не поодинці) теж «скаженими собаками» - із заїздом в Іркутськ. Доба там вийшли видатними: вночі встигли доїхати до Байкалу і зустріли світанок на озері, потім повернулися в місто і відвідали захоплюючий матч «Радіан Байкал» - «Кемерово», на якому вболівальники енергійно гукали «Нам потрібна друга ліга».

Останнім ривком стали перельоти Іркутськ - Домодєдово - Перм, Пермська «вписка» 20 чоловік в двокімнатну квартиру, нічия на стадіоні «Зірка» під черговим зливою і нічні фанатські хитання по місту, в результаті яких було знайдено зламаний дорожній знак «Головна дорога». Його хлопці чогось урочисто вручили мені - як подарунок. Перед посадкою в поїзд до Москви я обмотала знак газетами і посилено робила вигляд, що тягну з собою не міську власність, а просту картину в дуже важкій рамці.

Євген Марков - в Лондон

Мені ще не виповнилося семи, а я вже пробив виїзд за «Локомотив» - улюблений клуб мого тата. На початку грудня 2003 року школа влаштувала дивні передноворічні канікули і ми з батьками поїхали в Лондон. Там ми спочатку потрапили на вуличну вечірку з нагоди перемоги англійців на регбійному чемпіонаті світу: жінкам дарували червоні троянди (символ збірної Англії), дітям - білі повітряні кулі; перед нами проїхав автобус з чемпіонами, я побачив улюбленого гравця, «золотого хлопчика» Джонні Уїлкінсона і заспівав щось про королеву, хоча мій англійська тоді дозволяв тільки замовити яблучний сік і картоплю фрі.

Через кілька днів на «Хайбері» до правильного «Арсеналу» з Леманном, Пірес, Бергкампом і Анрі приїхав не менше канонічний «Локомотив» з Босом, Євсєєвим, Лекхето і Ашветія. Папа домовився з колегою про квиток на гостьовий сектор і переконав маму, що в Англії на футболі безпечно. Ми проїхали кілька станцій за лондонським метро в російських шарфах (в той момент я відчував себе найнебезпечнішим хлопцем на землі), сіли в автобус з нашими вболівальниками і помчали на північ. Все відмінно, весело - тільки у нас один квиток на двох.

Все відмінно, весело - тільки у нас один квиток на двох

Після автобуса ми зарядили «Юрій Палич, ми з тобою», але швидко стихли, бо не побачили стадіон. Навколо - низькі цегляні будинки, ніякого футбольного світу. «Хайбері» зливався з місцевістю, ми знайшли його не відразу і довго намагалися пробратися всередину. Папа зробив головний фінт тієї Ліги чемпіонів, заговоривши стюарда на вході: розповів, що спеціально привіз маленького сина на матч улюбленого клубу з Росії ( «Ти взагалі знаєш, де це - Москва?»), Що в нашому чемпіонаті дітей до семи років пускають на стадіон безкоштовно, що Анрі - чортів геній і що ми мріємо побачити годинник стадіону «Хайбері». Папа вів переговори цілих 10 хвилин, а я - в отжатом у тата шарфі «Локо» - дивився, як два поліцейських в чорних шоломах зі срібною короною накрили п'яну молоду пару: притиснули їх до паркану, обшукали і кудись відвели. Стюард в результаті розтанув, ми вдвох втиснулися в вузьке відділення пропускної вертушки і зайшли на стадіон: «Хайбері», Ліга чемпіонів, мрія.

Дербі Арсена Венгера і Юрія Сьоміна подарувало чарівний футбол, нехай «Локо» і програв 0: 2, Лекхето видалили, а Лоськов провів найгірший матч у сезоні. Це був кайф. Ми сиділи на шостому ряду центральної трибуни (сусіднє крісло виявилося вільним), і футболісти були так близько, що під час розминки один уболівальник кілька хвилин спілкувався з Олегом Пашиніним. Весь перший тайм ми кричали «Бузя!» На славу Максима Бузнікіна і бачили його на відстані двох метрів. За нами сиділи три бабусі-емігрантки. Спочатку вони не знали, що за команда приїхала з Росії, а потім волали разом з усіма, коли дізналися: «Інтер» і київське «Динамо» зіграли внічию, «Локо» виходить з другого місця.

З тих пір я поважаю «Локомотив». Дуже хочу, щоб в кінці цього сезону тато, який подарував мені «Хайбері» і «Юрій Палич, ми з тобою», був найщасливішим.

Федір Маслов - в Москву

До 23 років я жив в Пітері і, звичайно, вболівав за «Зеніт». Але просто хворів - фанатом ні, пару раз в рік ходив на «Петровський», на виїзні матчі не ганяв. Так було рівно до 2008 року.

В одну з п'ятниць я в черговий раз косив від універу десь в центрі Пітера, попиваючи пиво і заїдаючи його найдешевшими сухариками. Один з товаришів по чарці, уболівальник «Локомотива», повідомив, що ввечері на автобусі їде в Москву на матч з «Зенітом». Замість мене йому відповіло пиво - ті самі пара літрів, які я вже встиг влити за ранок. Воно впевнено сказала, що ми (я і пиво в мені) давно мріяли доїхати до Москви на електричці, що забий-ка ти на цей автобус і що погнали прямо зараз на Московський вокзал. Чуваку несподівано сподобалася ідея, я набрав красивою подрузі, яка теж колись говорила про подорож до Москви на собаках - і вже через годину ми втрьох, затарившись полторахамі пива, їхали в тамбурі приміського поїзда Санкт-Петербург - Мала Вішера.

Маршрут до Москви складається з п'яти електричок: Пітер - Мала Вішера - Окуловка - Бологоє - Твер - Москва. Кажуть, якщо вивчити розклад заздалегідь і виїхати близько 6-7 ранку, до ночі можна бути в столиці. Таких же уболівальників, як ми, які виїхали сильно пізніше 7 ранку, набралося чоловік 30, на цілий вагон - цією компанією ми і переходили з електрички в електричку, контролери навіть не намагалися питати квитки (до Москви я в підсумку доїхав за вісім з половиною рублів - купив квиток в Пітері, щоб пройти через турнікет). Ближче до Твері обіцяли бійки з хворів ЦСКА (говорили, вони залітають на станції і або тримають стоп-кран, щоб гарненько помахати, або їдуть до наступної станції - з тією ж метою), але обійшлося.

Ночувати довелося на вокзалі в Твері. На той час я вже зовсім напився, ненадовго ліг подрімати, хвилин через 20 прокинувся і, нічого не розуміючи, пішов в сторону останньої електрички. Мій маршрут був повністю прорахований: чітко прямо, у напрямку до першого вагона. Перешкод на шляху не було, я впевнено йшов поперек перону, як раптом він, абсолютно несподівано, закінчився. Удар головою об рейки був потужний, поїзда, що наближається, готового розрізати мене навпіл, на щастя, не було, зате знайшлися добрі люди, тут же підняли мене і затягли в потрібну електричку. Було боляче, але історія вийшла якісна, до сих пір розповідаю.

Вся дорога до Москви в підсумку посіла 23 години, «Зеніт» в тому матчі виграв 3: 0, а назад ми добиралися до Пітера знову на електричках - але вже вдвох з найкрасивішою дівчинкою. Тепер вже за 25 годин і приблизно за ту ж суму, але вже спокійно і в режимі майже постійного сну.

Владислав Воронін - в Ростов-на-Дону

Я почав ходити на матчі як журналіст в 14 років, тому не встиг просочитися духом божевільного фанатизму (не брати до уваги же один сезон на стадіоні «Локомотив» під наглядом тата, який взагалі все життя вболіває за «Спартак»). У роботі я вічно глушив і топтав всі теплі почуття до «Локомотиву», щоб вони ні в якому разі не проскользалі ні в світовідчуття, ні - тим більше - в тексти. Але як би я ні грався в серйозного і байдужого спостерігача, один раз мене все-таки затопило.

У сезоні-2013/14 «Локомотив» - вже вічний середняк і невдаха - несподівано втрутився в гонку за золотом проти «Зеніту» (і тільки в кінці з-за спин вискочив ЦСКА). Безмежно точна гра Лассана Діарра, стабільний Дмитро Тарасов, що забиває Павлюченко - бачити все це було дивно і незвично, але тим не менш приємно. Я здався, відтанув і настільки зачарувався, що в кінці квітня купив квитки в Ростов-на-Дону. Це був мій перший виїзний матч з «Локомотивом». І відразу такий важливий. Передостанній тур, затиснутий між матчами проти головних суперників - «Зеніту» (зіграли 1: 1) і ЦСКА (програли 0: 1).

Не в силах чекати вечірнього матчу, я бродив по сонячному Ростову-на-Дону і нарешті розумів, навіщо люди вириваються з комфортного середовища і ганяють за командами по всій країні. Це не тільки вид внутрішнього туризму, не тільки пригоди і не тільки уболівання - це ще унікальне почуття єднання, якого не може бути в большом городе на кшталт Москви. Перехожий з червоно-зеленим шарфом сприймається вже не просто як сусід по трибуні або ще один уболівальник твого клубу - все набагато складніше. Здається, що ти сам потрапляєш в команду і через кілька годин будеш разом з сотнею-другою людина боротися проти цілого міста. Це навряд чи відчуєш здалеку, але на виїзді правда з'являється особлива психологія.

Я погукав від радості після перемоги «Динамо» над «Зенітом» (4: 2), приїхав на стадіон за пару годин до початку і уважно стежив за розминкою «Локомотива» - мені здавалося, що це історичний предчемпіонскій момент і треба бачити все в найдрібніших подробицях.

У наступні дві години мій уявний світ звалився.

«Ростов» Міодрага Божовіча, який тільки-тільки виграв Кубок Росії і, згідно з моїми марень, повинен був пересуватися по полю з легким ароматом шампанського, вийшов лютим і незламним. Він прибив «Локомотив», у вухах дзвеніло від криків ростовських фанатів, а картинка перед очима ніби розпливалася: я дивився в одну точку і не розумів, чому ж все так різко зламалося.

Цей день в Ростові був найбільш емоційним за весь час, що я стежу за футболом - навіть ридаючи під час ЧС-2002 або після вильоту «Локо» в кваліфікації Ліги чемпіонів-2005 від «Рапіда», я не був так глибоко нещасливий і вражений. Але побачити історичний момент наживо і відчути емоційний зв'язок з командою - точно важливо і потрібно.

Раджу всім, хто ще цього не відчув.

Віталій Суворов - в Стамбул

Так вже вийшло, що я вибираюся на стадіон гранично рідко - або коли в Москву заїжджають дійсно великі гравці на кшталт Алексіса або Златана, або коли в моїй кишені збирається достатня кількість грошей на літак, який доставляє мене на найдешевші місця якогось англійського стадіону. Єдиний виняток сталося взимку 2015 року. В останні дні лютого "Ліверпуль" - головний клуб моєму житті - прикотив в Стамбул на матч Ліги Європи з «Бешикташем». Приблизно за 40 годин до гри я ще поїдав бутерброд десь в районі Кузьминок, а потім повернувся додому, заліз на Скайсканнер і несподівано покликав на кнопку «купити» - хоча й гадки не мав, де мені жити, як взагалі дістати квиток на гру і якого біса я тільки що зробив.

Наступні вісім годин довелося провести в твіттері: випадкові фанати з Ліверпуля призначали мені зустрічі то на головній стамбульській площі, то на вокзалі, то прямо біля стадіону, обіцяючи підкинути зайвий квиток. Але вже через кілька хвилин все закінчувалося незграбним Sorry і обіцянкою «що-небудь придумати». В результаті за 7 годин до гри, вже заселившись в якийсь крихітний стамбульський готель, я як і раніше був без квитка. Спас тільки один з хлопців на ресепшені. Дізнавшись про мою проблему, Стівен (назвемо його Стівен, тому що я ніколи в житті не згадаю його справжнє ім'я і тому що всі Стівен - чудові хлопці) запропонував почекати пару хвилин і набрав номер свого приятеля, у якого якимось дивом якраз опинився зайвий квиток - всього на пару тисяч рублів дорожче номіналу.

Ще через кілька годин квиток лежав у мене в рюкзаку, а рюкзак - на плечах якогось хитавиця в тісному стамбульському метро. Качок мало не викинув мене з вагона за неповороткість і червону футболку з прізвищем Джеррарда. До стадіону я добирався години півтори і виліз з поїзда в вкрай сумнівному настрої. По-перше, вже вночі мене чекав рейс до Москви; пережити лютейшую чергу на виході зі стадіону, довжелезну дорогу в готель і спринт до аеропорту мені тоді здавалося майже нереальним. По-друге, ще в поїзді мені прилетів пуш від Sports.ru зі складом «Ліверпуля»: через травми повз заявки на матч пролетіли і Коутиньо, і Хендерсон, і Сако, і - головне - Стівен Джеррард, якого я так ніколи і не побачив наживо.

Залишалася лише одна надія: зараз я плюхніться в крісло, фанати за воротами затягнуть YNWA, а «Ліверпуль» згадає свій 2007-й і закине стамбульців пару десятків м'ячів. На жаль, вийшло трохи інакше: спочатку «Ліверпуль» насилу дотяг до серії пенальті, а потім Ловрен пульнул м'яч кудись в чорне небо і відправив «Бешикташ» в 1/8 фіналу. Зате післяматчеве шоу вийшло відмінним - як з'ясувалося, той самий хлопець в готелі був давнім уболівальником «Бешикташа» і після цього ще кілька місяців стукав мені в різні месенджери з жартами про великий турецький футбол і невдах з Мерсисайда. Не знаю, як він, а я вже кілька років чекаю реваншу - правда, квиток в наступний раз точно буду шукати заздалегідь.

***

До речі, їздити за улюбленими командами найзручніше з картою Tinkoff Visa FIFA World Cup ™ Edition : Ви отримуєте Кешбек 5% з покупок в трьох обраних категоріях (наприклад, у вас можуть виявитися «Авіаквитки», «Спорттовари» і «Сувеніри») і до 30% - у партнерів банку, серед яких є, наприклад, Ozon.ru і Ebay (зручно для підготовки до виїзду). Є і ще одна важлива перевага: 6% річних на залишок, якщо ви зберігаєте до 300 000 рублів.

І нагадуємо, що саме карта Tinkoff Visa FIFA World Cup ™ Edition допоможе вам виграти квитки на ЧС-2018 або офіційний м'яч турніру Telstar. Карту з такими фішками і футбольним дизайном замовляйте тут.

фото: Дарія Конурбаева , Євген Марков , РІА Новини / Руслан Кривобок, Володимир Пісня, Сергій Пивоваров

«Ти взагалі знаєш, де це - Москва?