Знайомство з Англією: нічний Лондон і яскравий Брайтон

Чому б не почати новий 2018 рік з підбиттям підсумків минулого? Крім розширення своєї фотографічної діяльності, знайомства з великою кількістю відмінних хлопців, зимової поїздки додому, сталося і дещо несподіване. Навіть не мріючи потрапити в Англію найближчим часом, я продовжувала просто насолоджуватися фільмами про неї, книгами, слухаючи улюблені радіостанції BBC і уявляючи, яка ж вона насправді. Обставини склалися вдалим чином, і ми з Міро все ж дісталися до неї, а дати поїздки я спеціально підтягла до свого 28-ому Дню Народження в минулий серпень 2017-ого року. Як і всі попередні невеликі подорожі, це я розпланувала дуже детально: проживання, квитки на автобуси з міста в місто, розклад місцевого транспорту, інфраструктура в районі проживання. Загалом, зі мною рідко вдається імпровізація, коли справа стосується поїздок. Але це зовсім не заважає повноцінно насолоджуватися подорожами, навпаки, вселяє в мене відчуття упевненості і спокою, коли можна вже розслабитися і отримувати задоволення від нового місця.

Багато з нас мають своє власне уявлення про Англію: хтось виростав на англійських дитячих книгах, хтось із захватом дивиться комедійні серіали, деякі з цікавістю зачитуються історією Англії, а є також і люди, яких вона зовсім не приваблює. Таких я поки зустрічала дуже мало, і це не випадково. Сама я ставлюся до першої групи - любителям цієї культури. Почалося все ще в 2000-і, коли я зачитувалася романами міс Остен, десятки разів переглядала екранізації її книг і почала самостійно вивчати англійську мову, так як єдиним на той момент іноземним в моєму житті був німецький (зараз вже благополучно забутий). Потім в моєму житті з'явилася Чехія, і я стала ще на крок ближче до своєї мрії. Хоча, весь час вона і залишалася лише мрією. В цьому плані я дуже непослідовний людина і люблю просто уявляти, без побудови конкретного плану по досягненню якоїсь мети. Точно також випадково з'явилася і Чехія, так само випадково був закінчений Чеського університету і абсолютно ідентично я опинилася-таки в довгоочікуваної Англії.

Але тільки для мене Англія трапилася в перший раз, Мирослав приїжджав сюди щороку на літо, щоб допомагати старшому брату в роботі. Тому кожен раз, коли я мрійливо міркувала про ці краї, Миро дивився на мене з нерозумінням, чому мене сюди тягне? Коли ж з'ясувалося, що ми зможемо з'їздити в найближчий час в Англії, він був упевнений, що після першого відвідування я розчаруюсь і заспокоюся, залишивши свою мрію в минулому. Не вийшло! А тепер я розповім докладніше, чому ...

В Лондон ми летіли прямо з Брно, квитки коштували настільки мало, що було навіть образливо - дорожче з'їздити на поїзді до розташованого не так далеко від нас Будапешта. Але проблема для всіх любителів Англії без європейського паспорта одна - віза. З нашої візою можна пересуватися в рамках Шенгену, Об'єднане Королівство туди не входить, тому необхідна окрема віза. Але якщо я їду разом з громадянином ЄС, який є моїм партнером, тоді, після невеликого допиту, мене впускають, поставивши на кордоні штамп на 6 місяців. Пару хвилин після того, як офіцер повернув мені мій паспорт зі штампом, я не могла відійти від радісного шоку, а сонливість після нічного перельоту зникла за дві секунди. Самий хвилюючий момент був позаду, попереду нас чекала добре спланована поїздка з усіма квиточками-комнатками-картами, і можна було вже розслабитися.

До Лондона з аеропорту Лютон ми дісталися рано вранці, коли навіть самі квапляться працівники ще не вийшли на вулицю. Йшов дощ, але ми все одно пішли на прогулянку по центру, по безлюдному центру Лондона з вимкненими світлофорами і лисицями, перебігають вулиці неподалік від Букінгемського палацу (хто б міг подумати?). У самий же перший день ми повинні були відправитися в Брайтон (на півдні Англії), а для Лондона у нас все одно були припасені три дні, але пізніше. До автобуса залишалося 4 години, і ми встигли обійти невеличкий центр, прогулятися по Вестмінстерскому мосту, випити кави і поснідати в милій пекарні, та й просто подивитися на квапливих на роботу лондонців. Я все ж з нетерпінням чекала зустрічі з Брайтоном і океаном.

І .... Брайтон! Трохи поспали в автобусі, пом'ялися, зголодніли, а коли вийшли до набережної, у нас перехопило дух. Всі ці види я знала по відео, фотографій, малюнків. Але до візуального образу додалися картини, одержувані іншими органами почуттів: вітер збиває тебе своєю силою, йти рівно було практично неможливо, запах океану перемішався з ароматами з прибережних кафе, де смажать рибу і картоплю, а крики чайок і звук розбиваються хвиль завершують повний образ. До Англії я була у великої води тільки два рази в житті: в дитинстві в г.Темрюке поруч з Анапою і в 2013 р в прекрасному Стамбулі (Якщо вважати протоку великою водою). Стоячи на березі океану в Брайтоні, розумієш, що тягне людей до життя у води. Я передбачила своє захоплення місцевими видами та спеціально вибрала нам кімнату поруч з берегом, щоб чути крики чайок після пробудження і вдихати цей свіже повітря, відкривши вікно. Але до заселення ми встигли ще пройтися по місту, пообідати в чудовому пабі приголомшливою fish & chips і випити відмінний ель (смак якого ми потім шукали протягом всієї поїздки, але знайшли лише в передостанній день в невеликому селі, про яку я буду писати теж зовсім скоро) .

Ідеальність моменту полягала в прохолодній погоді, коли можна було зняти вітровку і відчути, як тіло повільно покривається мурашками від сильного вітру. Однак ходити в куртці вже душно і тепло, парадокс.

А для затишного вечора в нашій невеличкій кімнатці ми закупилися місцевими смачними речами, і навіть вирішили спробувати щастя і взяти невідоме пиво.

Прогулюючись по східному узбережжю Брайтона, я із захватом вдивлялася в тонку лінію крейдяних скель на горизонті. Саме туди ми планували відправитися на наступний день рано вранці. Seven Sisters Cliffs - ідеальний День Народження ❤️

Вранці зі мною трапився двоповерховий автобус! Відчуваєш себе пасажиром у далекобійника, інші машини здаються невеликими колясками, а вид з другого поверху відкривається настільки широко, що можна і зовсім не виходити з автобуса. Але ми прямували в Eastbourne - невелике місто на схід від Брайтона. Звідти було вирішено піти пішки в сторону крейдяних скель, і вже о пів на шляху між Брайтоном і Істборном сісти на зворотний автобус. Загалом, пригода на цілий день.

Істборн - приємний містечко біля узбережжя, в якому панував дух курорту і санаторію. Сонячна погода тільки додавала розслабленої атмосфери. З собою в дорогу ми прихопили фрукти і бутерброди, не хотілося витрачати великі гроші на перекушування, хоча встояти в Англії було досить складно.

А це я - віднесена вітром 😀

Найяскравіші враження у всіх поїздках завжди пов'язані з природною стихією або погодою: сильний дощ, вітер, виснажлива спека, кусачий мороз. Тут нас захопили вітру: доводилося триматися за Мирослава, щоб мене не здуло з обриву, хоча йшли ми дуже обережно і далеко від краю. О пів на шляху ми влаштували перепочинок і лягли на м'яку зелену траву, загорнувшись у свої куртки і натягнувши капюшони на голови. Так лежати можна було дуже довго: тобі одночасно і тепло, і затишно, вітер вже безсилий проти лежачого тіла, але його пориви продовжують розбурхувати, а чайки з такою силою перегукуються між собою, що ти перестаєш чути свої думки. Хоча, які тут можуть бути думки ...

Ось такою була моя мрія на День Народження 2017-ого року: бігти по м'якому настилу по цим білосніжним круч, втомитися від довгої прогулянки і відпочити за чашкою кави на березі океану. Хотілося зробити цікаві портрети в такому місці, але у вітру свої плани, і вийшло тільки це кошлате біжить істота з безглуздою посмішкою.

Ми дісталися до Birling Gap, де був розташований туристичний центр з величезним кафе. І тут мене несподівано пронизало почуття: все, я вже не можу, це був межа моїх відчуттів і захоплень. Це було просте щастя. Я півгодини не могла вийти з місцевого сувенірного магазинчика: речі з морською тематикою, чаї, чудові листівки з милими ілюстраціями. Я розуміла, що відвезти з Англії ми можемо лише пару речей: квиток був обмежений одним рюкзаком, тому взяла тільки саме саме, що впало в око. І до цього дня я вкладаю своїх клієнтів, разом з друкованими фотографіями, листівки з маяками саме з цього місця. Та й з кафе вже зовсім не хотілося виходити, ми навіть вирішили випити по чашці кави. Гуляти, так гуляти 😀. Дивно, що зовсім не Англія відбила у мене любов до кави (або, скоріше, хворий фанатизм), а далека похмура Шотландія, де я випила чаю на кілька місяців вперед (і про це я обов'язково буду писати в статтях, присвячених нашій поїздці до Шотландії в листопаді 2017). Тому зараз кави припасений тільки для особливих випадків, або для рідкого вживання, щоб смаком можна було насолоджуватися повною мірою.

Спустилися вниз, щоб своїми руками доторкнутися до цих могутнім круч, що вміщує в себе неймовірну кількість крейди. Від білизни скель очі постійно доводилося прикривати, але мені було досить просто доторкнутися до всього цього.

Ми на подив швидко впоралися зі своїм «походом» і навіть встигали повернутися в місто для вечірньої прогулянки. Та й День Народження ще не закінчився, можна і в бар заглянути.

А при вході в паб нас чекала ця пухнаста бомба - місцева зірка Інстаграма - Bailey.

Вечірній Брайтон плавно перетікав в нічний Брайтон з галасливими компаніями підлітків, гучною музикою, атракціонами, невеликими закусочними і бурхливим нічним океаном. День був ідеальним від пробудження до засинання.

Але ранок в прибережному містечку може бути не менш ідеальним. В Лондон ми повинні були повертатися на вечірньому автобусі, і у нас був ще майже цілий день для сонячного Брайтона.

Встигли пройти кілька миль уздовж берега, розглядаючи готелі, старі житлові будинки з широкими вікнами, спостерігаючи за сім'ями на пляжі, длубаючись в морських камінцях і вибираючи туристичні листівки з ілюстраціями, присвяченими цьому яскравому місту.

На цьому моя перша частина розповіді про Англію завершується, попереду знову Лондон, зустріч зі старими приятелями і одна тихе село під назвою Grantchester ❤️

До зустрічі на сторінках мого щоденника,